SÖNDAG

0kommentarer

Det är snöigt ute och jag är dunder förkyld. Har varit det hela helgen och det är inte så värst kul. Tror jag har feber oxå men det får jag visst inte ha för Calle. Som jag har förstått det så får kvinnor inte vara sjuka, men när män(eller pojkar om jag får be) är sjuka är det som tredje världskriger just har brutit ut. Dom är så himla sjuka att det inte finns någon i hela världen som är så sjuka som dom. Och detta betende kan utlösas av kanske bara en förkylning. Hmm jag tror det finns några som måste skärpa sig lite. Jag mår inte ett dugg bra men jag måste ju försöka vara på topp eftersom det finns saker jag måste göra. Finns inte en chans i världen att jag får ta det ledigt. Disken måste diskas och maten måste finnas på bordet. Det är ingen annan som gör det än jag. Och tänk när man får barn, det går ju verkligen inte och vara sjuk där. Lägga sig under däcket med en varm choklad och en bra film. Det finns inte. Det suger verkligen att vara sjuk när man inte får vara det. Det är aldrig synd om oss kvinnor och det är ju bara att leva med. Är så himla trött på detta, men vad ska man göra?!

Som sagt det har inte varit någon vila för mig denna helg. I fredags skulle Elin och Mats komma men Elin mådde illa så det blev inte så. Vi bjöd hem Johan, Tyko, Jonas och Thessa istället. Det var verkligen inte kul att stå  och laga mat åt sex personer. Jag var aldelles slut sen att jag somnade. Annars var det rätt trevligt, men skulle hellre ta det en kväll när jag mår lite bättre. I lördags blev det korvgrillning kl 12 hemma hos Calles Mormor och Morfar. Det var trevligt men som sagt snorigt. Blev att gå hem sen och titta på tvn hela dagen innan vi begav hem till Stefan och Gunilla. Altså Calles moster med sambo. Vi åt grillbricka och sen tittade vi på melodifestivlen. Och ärligt talat det suger ganska mycket. Tex EMD igår, alla deras låtar låter exakt likadant och det är verkligen inte schlager. Och hon Molly som sjönt en ballad, vilket skämt. Visst den kanske var bra och så men inte en lugn låt. Det går verligen. Visst det var ju en ballad som vann hela tävlingen förra året men han var i alla fall snygg att titta på. Här står då hon Molly, 16 år, vad kan hon visa? Om man kollar på henne ser hon stor ut men om man tittar närmre så känner man sig som en pedofil. Nej jag tycker verkligen att dom ska höja gränsen så dom som är under 18 verkligen har tid med detta så dom inte skippar skolan och såna saker. Jag ska i alla fall inte titta mer på melodifestivlen för vi kommer aldrig med någon bra låt. Och om jag ska vara ärlig tror jag att vi inte ens kan kvala in. Nog snackar om det.
Det var trevligt att vara där men vi gick hem tidigt för jag mådde inte så bra. Idag har vi inte gjort något speciellt och det har varit ganska skönt. Johan har bjudit på mat så jag har sluppit gjort det idag i alla fall.

Nu måste jag gå på toan

Ha det bra så länge

PuSs

/Sanna

Kommentera

Publiceras ej