LÖRDAG

0kommentarer

Det är lördag idag och Calle har fått sig ett Wiii, som om jag kommer se honom nu. Han blev galen förut när han inte kunde koppla in det. Och han är ju man så han frågade inte ens mig fast jag vet hur man gör!!! Hahah på honom att det tog tjugo minuter att koppla in det:P

Det har inte hänt så mkt dom här dagarna. I Torsdags var jag, Lina Calle och Tyko och bowlade. Det var kul men jag kan ju inte s0pela så jag kom sist på, jag tror det var 47 poäng och Lina vann med ngt på 20. Snacka om dålig. Sen var jag och Lina hos SandWa en stund för att hämta mitt PlayStation som vi hade på tjejfesten.
Där vart det mycket tjejsnack om både mensvärk och killar. Sånt som vi brukar snacka om. Sen skulle SandWa gå och percia(stavning) sig så jag och Lina gick hemåt till mig igen. Jag blev hungrig och gjorde mig en tonfsk sallad. Det var gott och väldigt nyttigt tycker jag. Känns som om jag bara äter fet mat nu för tiden.
Lina gick hemåt och jag somnde nästan till "Vad blir det för mat?". Älskar det pogramet, tycker han är så söt den där Per Moberg;) Han är så skojig och jag tycker verkligen det är sexigt med män som kan laga mat.

Igår så var jag en sväng på arbetsförmedlingen. Trodde dom hade drop in tider på fredagar, men jag hade fel. Det har dom på måndagar och torsdagar. Så nu vet alla det. Jag bokade iaf ett möte den 28 Januari kl 10:00. Så om jag glömmer bort det, säg till mig. Efter det åkte jag vidare hem till mamma som bjöd på kaffe och fika sen gick vi en runda på stan. Mamma skulle handla på Willys oxå så vi tog bussen överallt kändes det som. När vi kom hem la jag mig direkt i soffan för jag var så himla frysen. Efter två avsnitt av The 70,s Show var det bara att ta på sig och åka hem till Calle. Väll hemma gjorde jag pommes, som vi inte har ätit på evigheter. Det var as gott. Efter en god middag begav vi oss hem mot Johan där dom lagade mat och drack öl. Jag vart så himla godis sugen så jag gick till Skotten och handlade smågodis. Tänkte bara dock på Calle som ville ha lakrits och choklad så jag glömde bort vad jag ville ha. Det blev ingen hit men alla andra dök ner i godisåpsen. Efter tag så spelade vi kort och det var så himla tråkigt. Jag tittade på tvn istället och sen var det bara att gå hem så trött jag var.

Idag var vi hos mamma på kaffe och frukost. Ännu en gång jättegott.  Vi satt mest och snackade skit. Blev lite sur på min lillebror som inte förstår värdet i skolan och hur viktigt det är med bra betyg. Utan  bra betyg kommer han inte in på fotbollsgymnasiet som han vill. Han förstår inte det och blev sur på mig för jag försöker förklara hur det ligger till. Han vet inte ens vad IV är och det är där han kommer hamna om han inte skärper sig. Han kastade nästa sockerskålen på mig så arg han var. Vi åkte därifrån efter det. Jag kan verkligen inte vara sams med min lillebror. Han respekterar varken mamma eller oss andra syskon. Han tror han störst, bäst och vackrast och det hatar jag. När han är med mig själv utan mamma är han världens gulliga unge. Jag önskar han kunde vara det jämt. Han är ju trots allt min lillebror.
Sen när vi kom hem så ringde jag min syster Sofie för Calle ville veta hur det här med Wii funkar. Jag tror vi pratade mer om annat än det:)
Sen åkte Calle iväg för att hämta sitt Wiii och jag satte mig och körde SingStar. Själv. Men det var ganska kul. Sen tog jag mig en ducsh som jag tyckte var vällbehövligt. Skönt. Och sen Calle kom hem har han höllt på med där Wii så det blir väll det resten av kvällen om inget annat kul dyker upp. Ska snart göra lite lunch tror jag.

Säger Lycka Till till Lina som är och spelar bowling

/Sanna




Calle och Tyko



Bowling



Wiiii

 

Kommentera

Publiceras ej