22 Oktober

0kommentarer

Oj nu har jag visst inte skrivit igen på länge. Men det har inte gått ett halvår än i alla fall:P
Idag har det inte hänt mycket alls.
Vi hade ställt klockan på sju för att vi skulle tvätta, men jag var så himla trött så när klockan ringde stängde jag bara av den. Kvart över åtta vaknade Calle så då gick vi i alla fall ner och tvättade. Det var behövligt kan jag säga. Man tänker inte att man använder så himla mycket kläder på en vecka, men tro mig det gör man.
Jag är ju inte den bästa på att byta outfit. Just nu har jag fastnat för Ginatricot linnen med en kofta över, leggings och vinterstövlar. Jag tänker på vad jag ska klä mig i sen? Det ordnar sig nog. Försöker att gå ner i vikt så kanske kommer i ett par gamla byxor snart. Vi får väll hoppas. Har tränat tre ggr denna vecka. PÅ RAD. Fatta vad trött jag är på träning nu. Det suger verkligen. I alla fall när man tränar tidigt på morgonen och det är bara gamla där. Nu menar jag gamla som i väldigt gamla. Dom går med sina rullatorer och det tar 40 min för dom på en maskin. Att göra tre set på en maskin tar kanske..hmm...3 min för mig. Snacka om att man blir irreterad när man ska försöka träna relativt snabbt för det finns andra saker att göra på dagen än att träna. Men icke sa nicke på TR i alla fall. Gå inte tidigt och träna. Det tar bara tid.

Okej får se...vart var jag.... vad jag mer har gjort idag. Jag har faktiskt pluggat idag. Har prov i branch och produkt kunskap i morgon och jag tror att jag har läst på ganska bra. Tror jag förstår allt. Men ni som känner mig, jag kan lätt missuppfatta grejer och när man ska lära sig nya saker är inte det helt okej. Det fuckar upp i hjärnan kan jag lova. Från att vara helt säker på en sak, så säker att man kan debatiera om det till att bli nedslagen och det man tror man har lärt sig stämmer inte alls. Inte kul när man ska göra prov. Därför har jag kommit på ett bra sätt så jag inte misuppfattar grejer. Jag pratar med katten. Ja, jag förläser för Pär. Han älskar det och jag lär mig mer. Kan inte bli bättre. Han ligger på min mage, tittar på mig och jag förläser, tittar noga på honom så att jag vet att han förstår. Bra sätt. Jag vet att han bara är en katt och inte förstår ett dyft vad jag pratar om. Men kalla mig inte idiot bara för det. Vi får väll se hur bra ifrån mig jag gör provet och sen kan ni äta upp det där ni sitter och tänker om mig just nu.

Vad har hänt mer? Jag kommer faktiskt inte på något vikitgt. Jo en stor grej kan jag säga. Calle har förbjudit mig att dricka cola för han tror att det är Colan som gör att jag går upp i vikt. Hur kan man vara så dum. Jag vet ju att det stämmer, men hur ska jag klara mig utan denna kalla, sockriga, läskande, och himla god dryck??? Jag dricker förfan en liter om dan. Åh gud. Jag har inte druckit någon Cola idag. Trots att det står 2 liter ute på balkongen. Jag vill inte gå ut dit. Åhhh ge mig min magiska dryck tillbaka. Hmm....det är kanske den som gör att jag inte kan sova om nätterna när jag tänker efter. Kan man dricka så mycket Cola så att man inte somnar? I så fall har jag stora problem. Nog om Cola blir bara mer sugen nu.

Snart kommer min Babbie hem och då ska vi bort till Johan för att titta på ishockey och jag har gjort fetaostsallad som vi ska ha med oss. Himla gott. Hoppas han kommer snart för jag saknar honom

Ha en underbar kväll för det tänker jag ha.

PuSs

P.s. Pär blir ett halvår idag, han fick en hel burk tonfisk av  mig. Det gillade han. D.s

Kommentera

Publiceras ej