Hemma i västervik igen

0kommentarer

 
Vi kom hem från gbg igår men jag orkade inte riktigt skriva då. Vi har haft en jätte mysig helg med julmässor och bullbak:-) Jag ska berätta om hela helgen.
Vi åkte från västervik ca tolv i fredags och vägen till gbg gick jätte bra, förutom att vi nästan var med om en krock, men min mamma var jätte uppmärksam och satte foten på bromsen. Det finns verkligen idioter där ute som kör bil som verkligen inta har koll på vare sig själv eller andra bilar. Men som tur var gick det bra:-) 
Vi kom fram ca halv fem till Styrfarten och vi åkte och handlade lite fredagsmys som grillad kyckling, baugette, potatissallad och dallas sallad:-)  Till det blev det lite vin. Sen tog vi bussen in till Lisebergs och deras julmässa och det var verkligen superfint. Snö överallt massor med fina ljus och det känds verkligen som jul:-)  Det var supermysigt. Sen åkte vi hem och slängde oss i soffan. 
På lördagen vaknande jag av mammas väcklarklovka, hon ställer den på åttta för att hon måste ta sina mediciner då, sen låg vi kvar en stund i soffan/sängen och kollade lite på tvn och strax efter det kom Sofie upp. Vi käkade frukost och gjorde ordning oss för en sväng i nordstan. Jag var ute efter en vinterjacka och det hittade jag och sen gick vi bara och strosade. Det Var så skönt och bara gå Där och Inte känna tvång över att man måste shoppa shoppa shoppa. Det var skönt. Sen skulle vi handla på systemet och åka hem. Jag tänkte att jag skulle betala men tji fick jag eftersom mitt leg hade gått ut. Tydligen är dom visst stenhårda på det fast man kan ju tycka att han ser Ju hur gammal jag är osv. Plus att jag hade min syster och mamma med mig, men regler är ju till för att följas. Det löjligaste var ju att inte ens sofie fick köpa vinet. Men vi gick därifrån och tog bussen hem, eller hem, till coop, där vi mötte upp dan och gick till systemet där, sofie gick in så inga probblem där. Sen åt vi burger king. Supergott:-) 
Vi åkte hem och fikade lite sen var det dags mot nya äventyr. Vi styrde bilen mot Tjolöholms slott där det oxå var julmässa:-) Jättefint var det, vilket slott säger jag bara, så himla fint. Både från utsidan och inuti. Tyvärr fick jag inga så bra kort eftersom mobilkameran är ju så dålig. Men jag skulle inte ha några problem med att bo där. Tyvärr fick vi inte se hela slottet för att det var avstängt, men nästa gång vi är i göteborg ska vi åka dit igen:-) 
Vi köpte bröd, godis och julkort sen åkte vi hem igen och började med bullbak. Åh gud vad vi bakade bullar:-)  Fick mig två påsar hem:-)  Bullar å vin och efter det chipslåda:-)  Jätte länge sen jag åt det, så det vaf supergott. Sen blev det mer vin och pratstund, sen somna vi alla gott tror jag:-) 
På söndagen bara mös vi och tittade på tvn och lagade lunch:-)  Sen styrde vi bilen hem runt två, jätte tråkigt att helgen skulle gå så fort, men det var jätte mysigt. Och lite julkänslor har man fått med sig hem:-)  
Nu blev det ett jätte långt inlägg så slänger in lite bilder oxå:-) 
Liseberg
Några konstiga "karafer'' som fanns till försäljning
Mariannelunds godis:-)
Tom chipslåda, hann inte ta kort innan Puss å kram

Kommentera

Publiceras ej